luni, 20 iunie 2011

Buțisme

Cele de mai jos reprezintă cîteva mostre din vorbirea de zi cu zi a unui coleg de servici. Termenul de buțist l-am definit într-un post precedent aici. Precizez că nu sînt prieten cu el, nu împărtășesc nici una din ideile lui, și că nu lucrez la o firmă de handicapați, ci la una de intelectuali și, mai ales, de pseudo-intelectuali, în care nu am prieteni și nici nu-mi pot face. În fine. Persoana care vorbește ca mai jos este absolvent de facultate (e drept, inginerie) și este un om apreciat în firmă pentru profesionalismul său, are parte de aceleași măriri de salar ca și ceilalți, iar el e considerat de cei din jur ca fiind o persoană chiar simpatică, lucru care mie, și, din păcate, cred, doar mie, mi se pare ciudat. Eu îl consider o combinație de Borat și Ricky Gervais adică vulgar, handicapat, imbecil, abject, etc.

- "decît să ne trimită iarăși la un team building mai bine ne trimite ăștia la Rustica sau la un chinezesc și să mîncăm pînă nu mai putem, ca porcii!"
- "de ce să merg io la muzeu, doar așa, ca să mă laud apoi la o bere cîn' ies cu băieții, în timp ce trag o rîgîială?"
- "io nu mi-am luat hard disc extern ca să aduc filme, mă-nțelegi? io mi-am luat ca să iau filme"
- "eh, asta-i muzică din aia, de formații de care n-o auzit nimeni de ele, de luzeri; hie-hie !"
- "eh, asta-i o firmă care nu se poate pune cu alea mari, de care scrie-n ziare! Eh!"
- "de ce să gîndesc dacă-mi poți spune tu? Eu vreau să mi se spună tot, așa, mură-n gură!"
- "nu-mi plac manelele, îmi plac parodiile după manele"
- "nu, nooo!, nu mă uit io la emisiunile alea porcoase, dar ... cînd butonez, așa, țac!, mi se blochează butonul de la telecomandă acolo. Înțelegi? Hă, ce?? Mi-am schimbat și telecomanda și tot degeaba!"
- "a, probabil că-i un training din ăla, de lăbăreală! Nici nu vreau să știu ! De fapt, spune-mi, na, hai! Îh, dea; eram sigur, ieh!, luzeri! Bă! Lu-zeri! Hehe! Băăă! Lu-zeri!"
- "a, o plecat din firmă, eh! Ieh! probabil n-o să mai auzim de el niciodată"
- "m-am gîndit să-mi pun banii la bancă, să mai iau și o dobîndă pe ei; oricum, nu mă distrez, nu merg niciunde, așa că mai bine sa stea acolo, că oricum nu fac nimic cu ei; deși și băncile astea am auzit că cică nu mai o duc mult, că cică, cică, am citit pe hotnews, ca ziceau ăștia că cică se duc toate; da' nu știu. Eh!"
- "eh, kindle și electronicele astea-s abia la început acum; aștept s-apară mai multe review-uri la ele, deși știu eu că-s proaste, așa că mai bine aștept versiunea viitoare"
- "știi ce mi-ar place ? Să am pe Mac și Windows și Mac; și să-mi pot pune și Linux dupa aia, nu știu de fapt dacă și Linux, da' de ce nu? O să-mi iau dar mai aștept, nu acuma; sau laptop? Și laptop mi-ar trebui! Și-un iPod. Deși, ... eh!, mai bine stau, că-mi ajunge cu ce am!"
- "am auzit de la ăștia de pe hotnews sau... nu!, pe gossip, era un link pe hotnews, că, cică!, nu-i bine să bei ceai verde că cică conține ... ceva, conține cică nu știu ce, că n-am mai dat click pe link, nu știu, și nici nu mă interesează! Că io oricum nu prea beau, doar așa, c-am auzit!"
- "poporul român are ceva în sămînță, în gene, care-l face... nu știu cum s-zic... așa,... mai luzer ... nu ca-n Occident! Mamă-frate, păi noi n-o s-avem noi așa infrastructură din aia-n veci! Bă! Bă! În veci ! În vecii vecilor n-o s-avem! Au, nu știu, occidentalii ăia o sămînță, nu știu, o genă ... așa, superioară !"
- "daaaa-oricum, nuuuu, nuuu se compară ăia cu nemții!"
- "bă! I-o ieșit banu? I-o ieșit ! Ce mai contează? Ăia, gigi de exemplu, cum crezi c-o făcut? Nu tot așa? Eh!"
- "ce fraieri sîntem și noi! Băăăi! Hié-hié! Eh! Mă rog, asta e!"
- "ca să-ți dai seama cît de plină-i România asta de ... cocalari, că să spun așa!"
- "io tot mă gîndesc la afaceri la care s-or mai gîndit și alții înaintea mea, n-am o idee să zic numa' a mea, înțelegi?"
- "mă, nu mă mai sună ăștia cu Tuaregu?! băă! auzi? da' dac-o sa cîștig? Auzi? O să vin așa cu el, să se uite la mine toți, așa, să mă invidiați, hi-hi !! Hehe! Eh, nooo, cred c-oooo, cre'co să-l vînd, mai bine, eh, nu știu ce-o să ... deși ... Eh!"
- "ca-n reclama aia cu ăla care s-o dus cu aia, aia care-o jucat cu ăla în filmu' ăla, știi tu, cum îi zice, mă?, ăla de s-o dus acolo, ba nu, stai, ăla-i cu altu"
- "eu vreau să beneficiez de ce face sindicatu', da să nu trebuiască să mă înscriu în sindicat!"
- "are un... un ... în ... și după aia ... intră în aia ... și face țac țac țac și după, iese, da' nu mai continuă, da' nu intotdeauna ! da' e posibil ! Și-n momentul ăla se ... ăla îl ... execută pe ăsta și ăsta să zicem că-i ăsta, adică probabil că-i asta, cred că-i asta, ba nu, nu ! ..."
- "io n-am știut pînă ce n-am aflat!"

Niciun comentariu: