joi, 23 aprilie 2009

Switching

Ideea este că deseori trebuie să comuți între partea stîngă și cea dreaptă a creierului. Partea stîngă este analitică, cea dreaptă emoțională. Cu alte cuvinte să faci switching. În engleză switch înseamnă a schimba ceva în mod complet și neașteptat. Stînd la o terasă în piața Operei, povestind și privind lumea care trecea, am inventat o formă nouă de urare: ”May you have a very fast switch!”. Ok, asta fac acum. Voi da cezarului ce-i al cezarului. Cezarul în cazul meu fiind compania la care lucrez. Cînd ies de la servici încerc să trec cît pot de rapid de la stînga, analitic, la dreapta, bazat pe simțuri. Există trei motive pentru care n-ai timp: lenea, dispersia atenției și oboseala fizică. Cea cu care mă lupt cel mai puternic este ultima. Încerc să scriu, în special, să ascult muzică, să citesc literatură și cărți de scenaristică, să văd filme, dar să reușesc în același timp să fiu și odihnit pentru servici. Hugh MacLeod povestește într-un manifest pe site-ul său, că o persoană creativă are două tipuri de job: una este cea sexy, de tip creativ și cealaltă care-i plătește facturile. Nice, isn't it? Pînă acum două săptămîni eram complet de altă părere și încă nu știu sigur dacă teoria asta funcționează, dar trebuie s-o experimentez. Unul din planurile mele pe acest an este de a face o pauză mai lungă la servici pentru a călători undeva și apoi de a sta acasă și a scrie. Am observat însă că stînd acasă, doar cîteva zile, îmi pierd din determinarea pe care mi-o dă mersul zilnic la servici, și în plus îmi ies din ritm. În fond așa îți poți aduna material, poți face observații, îți cauți inspirația, nu doar stînd în casă. El zicea că M.O.-ul său în viață era să aibă o viață normală dar în același timp un hobby ”terrific”. Să-și găsească un echilibru, cred. Și cred că sînt mulți oameni adevărați care fac asta. Dar poate ține mult astfel? Hm, poate nu, poate că evoluția ar putea duce la un punct după care trebuie să iei o decizie, să alegi, dar pentru început, și mă consider abia la început, mi se pare un plan bun de urmat.

Niciun comentariu: