sâmbătă, 11 aprilie 2009

Angoase de după trimiterea scenariului

După ce l-am înscris în concurs, nici nu m-am mai uitat peste el. Nici nu am mai deschis fișierul! Dar continui să mă gîndesc, din ce în ce mai angoasat, mai cu seamă la greșelile pe care știu că le-am făcut. În primul rînd dialogurile. Nu, nu așa se scriu. Trebuie să fie mai concrete, mai concise, condensate expresiv. Totuși unele mi-au ieșit fluent, le simt, văd că se nasc unele din altele. Apoi ... ideea de bază e bună, sînt unele scene care mi-au ieșit, imagini vizuale pe care știu că le-am creat bine. Deși ... poate am vrut să exprim prea mult acolo, și downshifting-ul, și căutarea real-ului, autenticului. Trebuie să mai adaug o scenă cu Dana și cu Feli, după ce l-a cunoscut pe Chris, scenă plasată într-o librărie, și în felul ăsta mai bifez  înc-un loc public de desfășurare a acțiunii, un loc esențial de altfel, toți fiind intelectuali. Există doar o scenă doar cu ele două, în rest Chris e cam (prea) peste tot. Cred că scenariul e cam scurt, mă gîndesc. Mai trebuie ceva, cîteva scene poate... Multe dialoguri trebuiesc și rescrise și extinse... Nu cred că trebuia să indic o piesă muzicală, totuşi, în contextul acela, mi s-a părut foarte justificat. Am scris treatment-ul în patru ore, mi s-a părut c-a ieșit bine; în regulament nu scria că trebuie și ăsta, doar într-un tab al paginii de upload. Bine că nu l-am lăsat pe ultima zi. Ajunsese să-mi ocupe tot timpul, și îl aveam în minte orice făceam...
Unii spun că un scenariu bun se scrie în cîteva luni. Trebuiesc făcute și pauze, după care trebuie revenit, iar, etc. Eu nu aveam timp la dispoziție, l-am scris în mai puțin de trei săptămîni. Dar m-am și lenevit, că doar știam de la începutul anului că se va desfășura cam prin perioada asta. Anul trecut intervalul de timp a fost mai lung. În loc să mă apuc de treabă, am citit o duzină de romane, am văzut filme, și nici acum nu am terminat cărțile de scenaristică pe care mi le-am luat la începutul anului de pe Amazon.
Și mă mai sîcîie și faptul că nu am fost la București să-l înscriu la Dacin Sara. N-am mai avut timp. La început a fost oboseala, apoi m-am dat seama că nu se merită. Mi l-am trimis prin mail și apoi și prin poștă. Cred că trebuia un plic sigilat, totuși. Poate am să mi-l trimit și ca și colet.
A, și mai e ceva. Sper că l-am înregistrat bine. Sau că softul de upload a fost bun. Sper! Nu-s sigur. Pînă acum n-am primit nici un mesaj de confirmare. Of!
Oricum, nu mă gîndesc deloc la un eventual cîștig. Scenariile cîștigătoare în anii precedenți aveau subiecte proaste dar erau scrie bine, literar vorbind. Dar mă gîndesc că și acesta trebuie rescris, șlefuit, să-l fac profesionist, deși ... pentru cine? Dar mi-e groază să mă reapuc de el. Însă simt că altfel nu pot trece la altul. Și urmează în iunie parcă, trebuie să verific, un concurs în State. Sper să accepte doar înregistrarea online... Asta dacă îmi va mai veni o idee.
Continui să mă întreb, oare o să-mi citească totuși cineva, mie, acolo, scenariul?

Niciun comentariu: