duminică, 10 ianuarie 2016

Ceața în oraș

De pe la începutul lui decembrie avem parte aproape zilnic de ceață. Nu știu cum de s-a înstăpînit aici, în zona asta, și parcă nu are unde să se ducă, ca blestemul ăla din Nouă prinți din Amber. Sau poate că este și smog, nu m-ar mira, poate de la fabrica de anvelope Continental, unde am aflat recent că se introduce ceva în atmosferă ca să atenueze mirosul de cauziuc ars de care lumea se plînge. Însă adevărul e că mie îmi cam place ceața. Cînd ies de la servici, în noapte, văd în atmosfera de afară o prelungire a ceței, a confuziei din capul meu, în care m-a vîrît proiectul ăsta vag de cercetare la care lucrez de cîteva luni și pe care sper (nu doar de dragul salariului) că șefii vor avea destulă înțelegere să nu-l oprească și să mă pună pe liber. Chiar am emoții cu evaluările anuale care vor avea loc în săptămînile următoare. Pentru că, pff!, chiar n-aș avea chef să m-apuc să-mi caut acuma de lucru în altă parte, am nevoie de stabilitate, de un anume ritm al vieții la care chiar țin, și la care am muncit din greu să ajung. Și de fapt nici nu ar fi ușor, cu prejudecățile sociale de aici, că cei trecuți vîrsta mea n-ar mai fi chipurile buni de așa ceva. Dar să revin. Astfel, fără ceață, contrastul dintre impresiile confuze din mintea mea și claritatea iluminării clădirilor de oțel și sticlă din zona unde lucrez m-ar șoca, m-ar răni. Ceața face ca tranziția asta de la servici spre casă să fie mai lină. Nu-mi plac șocurile, senzațiile tari, am parte de destule montagne russe-uri la nivel intelectual, la proiect sau prin filme, cărți. Iar diminețile, ... ah!, atmosfera de afară parcă îmi învăluie visele aproape uitate din capul meu, ca și cum nu s-ar fi terminat cu totul și încă sînt posibile lucruri supranaturale, minuni, magie, zîne. În caz contrar, la fel ca noaptea, contrastul dintre oniric și realitatea dură mi-ar leza mintea și mi-ar închide cred brusc ușa către subconștient, către uman, comutînd brusc în modul insensibil în care ne complacem toți, vrînd-nevrînd, în societatea dintr-un mare oraș.

Niciun comentariu: