miercuri, 24 decembrie 2008

Anul trăirii rapide

Mă gîndesc ce repede-a trecut anul acesta. De fapt pe toată lumea pe care-o cunosc am auzit-o mirîndu-se de viteza cu care-a trecut înc-un an: atît colegii de la servici cît și cei care-au plecat în străinătate, și-ai mei la fel. Toți invocă-n primul rînd job-ul, prelungirea și intruziunea lui în timpul liber. Dar există oare o cauză comună, reală? Este oare un semn de trăire intensă, din cauză c-am stat focusați foarte mult pe lucru, uneori peste program, uneori și sîmbăta, cu gîndul mereu la flow-ul proiectului, la viitor și mai puțin pe viața personală? Și asta ne-a făcut să nu mai privim împrejur? Sau este ăsta doar un semn de lîncezeală, de lazyness, care vine odată cu timpul, cu experiența? Poate este legat și de specificul job-ului, unde ești stors efectiv, opt ore, într-o atmosferă de nesiguranță și dezordine. Eu unul, în prima parte a anului am tras destul de tare la lucru, știu c-am fost stresat o perioadă, dar apoi, cam de la sfîrșitul primăverii, am redus puternic turațiile, și-am revenit. But now I think I'm in a kinda downshifting state. Sau, cel puțin, sînt într-o stare de laid-back - am descoperit recent termenul acesta, și-mi place să mă reflect în el, mă duce cu gîndul la semnificația lui relativ la muzica lui J.J. Cale. A sort of playing behind the beat. Alteori mă gîndesc că sîntem prinși într-un soi de manipulare globală, prin mass-media de exemplu, care ne face să fim (pre)ocupați mereu de cîte ceva, să trăim în inquietudine, să muncim mult pentru a cumpăra obiecte, a avea proprietăți, neglijînd timpul liber. Boala fluxului informațional. Sau este un fenomen exterior, cosmic, o concentrare de cîmpuri de forță care ne distorsionează percepția timpului? Dar, indiferent, anul s-a dus ... woop ! La firmă stăm în același birou, lucrăm la același proiect ca anul trecut, am primit același tip de calendare albastre, de birou, și agende, doar că sîntem mai puțini. Și acum stau tot acasă, exact ca acum un an pe vremea asta, în fața laptop-ului, așezat turcește, pe pat, revăzînd pentru a 'n'-a oară 'Mixed Nuts' la TV, înconjurat la fel de cărți, reviste, DVD-uri. Parc-aș fi visat.

Niciun comentariu: